4 чэрвеня 2020 года адбыўся навучальны анлайн-семінар
4 чэрвеня 2020 года ва ўстанове адукацыі "Рэспубліканскі цэнтр экалогіі і краязнаўства" ў рамках работы "Школы педагагічнага майстэрства" з мэтай павышэння прафесійнага майстэрства педагогаў, удасканалення навукова-метадычнага забеспячэння адукацыйнага працэсу ў сістэме дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі адбыўся навучальны анлайн-семінар "Вучэбна -праграмная дакументацыя адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі эколага-біялагічнага профілю».
У навучальным мерапрыемстве прынялі ўдзел метадысты і педагогі дадатковай адукацыі Рэспубліканскага цэнтра экалогіі і краязнаўства і ўстаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі Брэсцкай, Віцебскай і Гродзенскай абласцей (ДУА «Брэсцкі абласны цэнтр турызму і краязнаўства дзяцей і моладзі, ДУА «Цэнтр дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі») .Белаазёрска», ДУА «Кобрынскі раённы цэнтр экалогіі, турызму і краязнаўства», ДУДАМ «Эколага-біялагічны цэнтр г.Баранавічы», ДУА «Цэнтр дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі г.Пінска, ДУДА «Віцебскі абласны палац дзяцей і моладзі», УА "Гродзенскі дзяржаўны абласны эколага-біялагічны цэнтр дзяцей і моладзі", ДУА "Ваўкавыскі раённы эколага-біялагічны цэнтр дзяцей і моладзі", УА "Лідскі раённы экалагічны цэнтр дзяцей і моладзі", ДУА "Навагрудскі раённы цэнтр творчасці дзяцей і моладзі").
У рамках онлайн-семінара былі разгледжаны наступныя пытанні:
– структура і алгарытм распрацоўкі праграм аб'яднання па інтарэсах з базавым/павышаным узроўнем вывучэння адукацыйнай галіны, вучэбнай дысцыпліны/прадмета;
– патрабаванні да зместу і афармлення праграмы аб'яднання па інтарэсах з базавым/павышаным узроўнем вывучэння адукацыйнай галіны, вучэбнай дысцыпліны/прадмета;
– асноўныя памылкі пры распрацоўцы праграм аб'яднанняў па інтарэсах;
- адукацыйны метадычны комплекс; яго структура, алгарытм стварэння, этапы распрацоўкі, экспертная ацэнка.
Удзельнікі семінара атрымалі падрабязныя метадычныя рэкамендацыі па распрацоўцы індывідуальнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі; азнаёміліся з арганізацыйна-педагагічнымі ўмовамі яе праектавання; заслухалі пытанні аб праектаванні і модульнай пабудове зместу праграмы аб'яднання па інтарэсах (з базавым і/або павышаным узроўнем вывучэння адукацыйнай вобласці, індывідуальнай і эксперыментальнай праграмамі).
Удзельнікі семінара высока ацанілі арганізацыйна-метадычны ўзровень навучальнага мерапрыемства і адзначылі яго эфектыўнасць і актуальнасць.
У мэтах навукова-метадычнай падтрымкі арганізацыі выхаваўчай, ідэалагічнай і сацыяльнай работы на сайце Рэспубліканскага цэнтра экалогіі і краязнаўства функцыянуе рэсурс, які змяшчае прэзентацыю планавання выхаваўчай справы ва ўстанове дадатковай адукацыі, зборнік лепшых сцэнарыяў выхаваўчых мерапрыемстваў па экалагічнай адукацыі, кейсы па арганізацыі і правядзенні аздараўленчых профільных. лагераў, майстар-класы, вучэбна-праграмную дакументацыю адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі па эколага-біялагічным профілі, прыкладу работы ўстаноў дадатковай адукацыі па здаровым ладзе жыцця (https://rcek.by/v-pomoshh-pedagogu/)