
XXXI рэспубліканскі конкурс навуковых прац/праектаў навучэнцаў
ВЫНІКІ
заключнага этапу XXXI рэспубліканскага конкурсу навуковых біёлага-экалагічных работ/праектаў навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі і дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі
26-27 лютага 2020 г. у Рэспубліканскім цэнтры экалогіі і краязнаўства адбыўся заключны этап Рэспубліканскага конкурсу навуковых біёлага-экалагічных работ/праектаў навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі і ўстаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.
Штогод старшакласнікі з усіх рэгіёнаў краіны прадстаўляюць на суд журы ўласныя навуковыя распрацоўкі і даследаванні. Тэматыка работ закранае самыя актуальныя праблемы сучаснай біялогіі і экалогіі. За гады правядзення конкурсу работы многіх канкурсантаў знайшлі практычнае прымяненне і актыўна ўкараняюцца пры распрацоўцы новых і перспектыўных напрамкаў у навуцы.
У 2020 годзе на конкурс было прадстаўлена 111 навукова-даследчых работ, абарона праходзіла па 10 напрамках: "Экалогія раслін і біяіндыкацыя", "Экалогія жывёл", "Экалогія ўрбанізаваных тэрыторый і рэсурсазберажэнне", "Сучасныя агратэхналогіі", "Вада і водныя экалогія" , "Эксперыментальная біялогія", "Нана - і біятэхналогіі", "Паветранае асяроддзе і змяненне клімату", "Глебавыя рэсурсы і аграэкалогія", а таксама адбылася абарона праектаў на англійскай мове па тэме "Навакольнае асяроддзе і экасістэмы.
За час правядзення конкурсу пераможцы і прызёры неаднаразова прадстаўлялі нашу краіну на міжнародных маладзёжных форумах, алімпіядах, злётах і канферэнцыях біёлага-экалагічнай накіраванасці.
Пераможцы конкурсу ўзнагароджаны дыпломамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
ФОТА КОНКУРСУ
ІНФАРМАЦЫЯ ПРА КОНКУРС
Рэспубліканскі конкурс навуковых біёлага-экалагічных работ/праектаў навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі і дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі (далей – конкурс) штогод праводзіцца ў мэтах павышэння цікавасці вучняў да вывучаемых натуральна-навуковых вучэбных прадметаў, прыцягнення іх да даследчай, эксперыментальнай і практычнай дзейнасці, а таксама выяўлення і падтрымкі найбольш здольных і адораных навучэнцаў.
Асноўнымі задачамі рэспубліканскага конкурсу навуковых біёлага-экалагічных работ з'яўляюцца:
павышэнне цікавасці вучняў да вывучаемых вучэбных прадметаў (біялогія, геаграфія, хімія);
стымуляванне навукова-даследчай дзейнасці вучняў у адпаведнасці з прыярытэтнымі біёлага-экалагічнымі напрамкамі развіцця фундаментальных і прыкладных навуковых даследаванняў у Рэспубліцы Беларусь;
фарміраванне ўменняў індывідуальнай і (або) калектыўнай работы;
стварэнне ўмоў для рэалізацыі інтэлектуальных здольнасцей вучняў, набыццё імі вопыту пазнавальнай, камунікатыўнай, практычнай, навукова-даследчай дзейнасці;
пашырэнне работы па прафесійнай арыентацыі вучняў, выяўленні іх прафесійных схільнасцей і інтарэсаў;
уцягванне вучняў у розныя віды навукова-даследчай дзейнасці, садзейнічанне іх прафесійнаму самавызначэнню;
забеспячэнне інтэграцыі адукацыйнага працэсу і навуковай дзейнасці навучэнцаў ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі і дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі;
фармаванне нацыянальнай каманды і падрыхтоўка яе да ўдзелу ў міжнародных адукацыйных мерапрыемствах.
Арганізатарам конкурсу з'яўляецца Міністэрства адукацыі, а каардынацыю дзейнасці па арганізацыйным і метадычным забеспячэнні падрыхтоўкі і правядзення конкурсу ажыццяўляе Рэспубліканскі цэнтр экалогіі і краязнаўства.
Конкурс праводзіцца па наступных навуковых секцыях:
"Экалогія раслін і біяіндыкацыя";
"Экалогія жывёл";
«Экалогія ўрбанізаваных тэрыторый і рэсурсазберажэнне»;
"Вада і водныя экасістэмы";
"Паветранае асяроддзе і змяненне клімату";
"Глебавыя рэсурсы і аграэкалогія";
"Эксперыментальная біялогія";
"Нана- і біятэхналогіі";
"Сучасныя агратэхналогіі";
"Навакольнае асяроддзе і экасістэмы" (абарона работ на англійскай мове).
Цяпер Конкурс з'яўляецца самым буйным навуковым адукацыйным мерапрыемствам у галіне біялогіі для навучэнцаў рэспублікі. Конкурс уключае ў сябе выступленні вучняў з прадстаўленнем вынікаў іх арыгінальных даследаванняў, прысвечаных вырашэнню сучасных праблем агульнай біялогіі, экалогіі, хіміі, геаграфіі і ацэнку прадстаўленых работ і праектаў вучонымі і выкладчыкамі ВНУ, спецыялістамі ў галіне біялогіі, экалогіі і геаграфіі і якія маюць вопыт даследчай дзейнасці. Конкурс спалучае ў сабе спаборніцтва юных даследчыкаў і навуковы форум, падчас якога маладыя вучоныя змогуць пазнаёміцца адзін з адным, даведацца пра сучасныя тэндэнцыі развіцця навукі і навуковай адукацыі ад вядучых выкладчыкаў ВНУ, вучоных Нацыянальнай акадэміі навук і спецыялістаў галіновых інстытутаў. Урачыстыя цырымоніі адкрыцця
і закрыцця конкурсу традыцыйна суправаджаюцца выступленнямі дзіцячых творчых калектываў, якія ператвараюць Конкурс у сапраўднае маладзёжнае свята.
Па выніках конкурсу пераможцы і прызёры ўзнагароджваюцца дыпломамі I, II і III ступені. Падчас конкурсу ўдзельнікі, якія паказалі высокі ўзровень правядзення даследчай працы і неабходны ўзровень валодання англійскай мовай, адбіраюцца ў склад каманд для ўдзелу ў міжнародных адукацыйных мерапрыемствах.
ДАКУМЕНТЫ КОНКУРСУ
РЭГЛАМЕНТ правядзення XXXI рэспубліканскага конкурсу навуковых біёлага-экалагічных работ/праектаў навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі і дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі
СПРАВАЗДАЧА аб ходзе правядзення першага, другога і трэцяга этапаў XXXI рэспубліканскага конкурсу навуковых біёлага-экалагічных работ/праектаў навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі і дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі (форма)
Крытэры ацэнкі навуковых біёлага-экалагічных работ/праектаў навучэнцаў
Тлумачальная запіска і Форма справаздачы аб правядзенні даследчай працы/праекта