XXXI рэспубліканскі конкурс навуковых прац/праектаў навучэнцаў

ВЫНІКІ

заключнага этапу XXXI рэспубліканскага конкурсу навуковых біёлага-экалагічных работ/праектаў навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі і дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі

26-27 лютага 2020 г. у Рэспубліканскім цэнтры экалогіі і краязнаўства адбыўся заключны этап Рэспубліканскага конкурсу навуковых біёлага-экалагічных работ/праектаў навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі і ўстаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.

Штогод старшакласнікі з усіх рэгіёнаў краіны прадстаўляюць на суд журы ўласныя навуковыя распрацоўкі і даследаванні. Тэматыка работ закранае самыя актуальныя праблемы сучаснай біялогіі і экалогіі. За гады правядзення конкурсу работы многіх канкурсантаў знайшлі практычнае прымяненне і актыўна ўкараняюцца пры распрацоўцы новых і перспектыўных напрамкаў у навуцы.

У 2020 годзе на конкурс было прадстаўлена 111 навукова-даследчых работ, абарона праходзіла па 10 напрамках: "Экалогія раслін і біяіндыкацыя", "Экалогія жывёл", "Экалогія ўрбанізаваных тэрыторый і рэсурсазберажэнне", "Сучасныя агратэхналогіі", "Вада і водныя экалогія" , "Эксперыментальная біялогія", "Нана - і біятэхналогіі", "Паветранае асяроддзе і змяненне клімату", "Глебавыя рэсурсы і аграэкалогія", а таксама адбылася абарона праектаў на англійскай мове па тэме "Навакольнае асяроддзе і экасістэмы.

За час правядзення конкурсу пераможцы і прызёры неаднаразова прадстаўлялі нашу краіну на міжнародных маладзёжных форумах, алімпіядах, злётах і канферэнцыях біёлага-экалагічнай накіраванасці. 

Пераможцы конкурсу ўзнагароджаны дыпломамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

ВЫНІКІ КОНКУРСУ

ФОТА КОНКУРСУ

 ІНФАРМАЦЫЯ ПРА КОНКУРС

Рэспубліканскі конкурс навуковых біёлага-экалагічных работ/праектаў навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі і дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі (далей – конкурс) штогод праводзіцца ў мэтах павышэння цікавасці вучняў да вывучаемых натуральна-навуковых вучэбных прадметаў, прыцягнення іх да даследчай, эксперыментальнай і практычнай дзейнасці, а таксама выяўлення і падтрымкі найбольш здольных і адораных навучэнцаў.

Асноўнымі задачамі рэспубліканскага конкурсу навуковых біёлага-экалагічных работ з'яўляюцца:

павышэнне цікавасці вучняў да вывучаемых вучэбных прадметаў (біялогія, геаграфія, хімія);

стымуляванне навукова-даследчай дзейнасці вучняў у адпаведнасці з прыярытэтнымі біёлага-экалагічнымі напрамкамі развіцця фундаментальных і прыкладных навуковых даследаванняў у Рэспубліцы Беларусь;

фарміраванне ўменняў індывідуальнай і (або) калектыўнай работы;

стварэнне ўмоў для рэалізацыі інтэлектуальных здольнасцей вучняў, набыццё імі вопыту пазнавальнай, камунікатыўнай, практычнай, навукова-даследчай дзейнасці;

пашырэнне работы па прафесійнай арыентацыі вучняў, выяўленні іх прафесійных схільнасцей і інтарэсаў;

уцягванне вучняў у розныя віды навукова-даследчай дзейнасці, садзейнічанне іх прафесійнаму самавызначэнню;

забеспячэнне інтэграцыі адукацыйнага працэсу і навуковай дзейнасці навучэнцаў ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі і дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі;

фармаванне нацыянальнай каманды і падрыхтоўка яе да ўдзелу ў міжнародных адукацыйных мерапрыемствах.

Арганізатарам конкурсу з'яўляецца Міністэрства адукацыі, а каардынацыю дзейнасці па арганізацыйным і метадычным забеспячэнні падрыхтоўкі і правядзення конкурсу ажыццяўляе Рэспубліканскі цэнтр экалогіі і краязнаўства.

Конкурс праводзіцца па наступных навуковых секцыях:

"Экалогія раслін і біяіндыкацыя";

"Экалогія жывёл";

«Экалогія ўрбанізаваных тэрыторый і рэсурсазберажэнне»;

"Вада і водныя экасістэмы";

"Паветранае асяроддзе і змяненне клімату";

"Глебавыя рэсурсы і аграэкалогія";

"Эксперыментальная біялогія";

"Нана- і біятэхналогіі";

"Сучасныя агратэхналогіі";

"Навакольнае асяроддзе і экасістэмы" (абарона работ на англійскай мове).

Цяпер Конкурс з'яўляецца самым буйным навуковым адукацыйным мерапрыемствам у галіне біялогіі для навучэнцаў рэспублікі. Конкурс уключае ў сябе выступленні вучняў з прадстаўленнем вынікаў іх арыгінальных даследаванняў, прысвечаных вырашэнню сучасных праблем агульнай біялогіі, экалогіі, хіміі, геаграфіі і ацэнку прадстаўленых работ і праектаў вучонымі і выкладчыкамі ВНУ, спецыялістамі ў галіне біялогіі, экалогіі і геаграфіі і якія маюць вопыт даследчай дзейнасці. Конкурс спалучае ў сабе спаборніцтва юных даследчыкаў і навуковы форум, падчас якога маладыя вучоныя змогуць пазнаёміцца адзін з адным, даведацца пра сучасныя тэндэнцыі развіцця навукі і навуковай адукацыі ад вядучых выкладчыкаў ВНУ, вучоных Нацыянальнай акадэміі навук і спецыялістаў галіновых інстытутаў. Урачыстыя цырымоніі адкрыцця

і закрыцця конкурсу традыцыйна суправаджаюцца выступленнямі дзіцячых творчых калектываў, якія ператвараюць Конкурс у сапраўднае маладзёжнае свята.

Па выніках конкурсу пераможцы і прызёры ўзнагароджваюцца дыпломамі I, II і III ступені. Падчас конкурсу ўдзельнікі, якія паказалі высокі ўзровень правядзення даследчай працы і неабходны ўзровень валодання англійскай мовай, адбіраюцца ў склад каманд для ўдзелу ў міжнародных адукацыйных мерапрыемствах.


ДАКУМЕНТЫ КОНКУРСУ

РЭГЛАМЕНТ правядзення XXXI рэспубліканскага конкурсу навуковых біёлага-экалагічных работ/праектаў навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі і дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі

СПРАВАЗДАЧА аб ходзе правядзення першага, другога і трэцяга этапаў XXXI рэспубліканскага конкурсу навуковых біёлага-экалагічных работ/праектаў навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі і дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі (форма)

Крытэры ацэнкі навуковых біёлага-экалагічных работ/праектаў навучэнцаў

Тлумачальная запіска і Форма справаздачы аб правядзенні даследчай працы/праекта

Спадабаўся артыкул?

Падзяліцеся: