Рэспубліканскі конкурс экалагічных праектаў "Зялёная школа"

Умовы
правядзення рэспубліканскага
конкурсу экалагічных праектаў "Зялёная школа"

  1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ.

Умовы правядзення рэспубліканскага конкурсу экалагічных праектаў "Зялёная школа" (далей - конкурс) распрацаваны ў адпаведнасці з Палажэннем аб Міністэрстве адукацыі Рэспублікі Беларусь, зацверджаным Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 4 жніўня 2011 г. № 1049, Інструкцыяй аб парадку правядзення рэспубліканскіх мерапрыемстваў установамі дадатковай адукацыі. дзяцей і моладзі з удзелам навучэнцаў, зацверджанай Пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 6 ліпеня 2011 г. № 59.

  1. МЭТЫ І ЗАДАЧЫ КОНКУРСУ.

МЭТЫ:

фарміраванне высокай экалагічнай культуры навучэнцаў і педагогаў, павышэнне іх актыўнай сацыяльнай пазіцыі праз праектную і творчую дзейнасці, накіраваныя на зберажэнне прыродных рэсурсаў і ахову навакольнага асяроддзя;

прыцягненне ўвагі педагагічнай і шырокай грамадскасці да пытанняў аховы навакольнага асяроддзя, кліматычнага балансу, пашырэння практыкі вядзення экалагічна ўстойлівай дзейнасці.

ЗАДАЧЫ:

фарміраванне разумення асноўных экалагічных каштоўнасцей (чыстае паветра, чыстая вада, багацце відаў флоры і фауны, спрыяльны клімат, прыгажосць ландшафту);

прапаганда адукацыйных, педагагічных і экалагічных ініцыятыў, рацыянальнага выкарыстання прыродных рэсурсаў;

фарміраванне экалагічна арыентаваных паводзін навучэнцаў праз рэалізацыю практычных спраў, якія паляпшаюць якасць навакольнага асяроддзя;

актывізацыя дзейнасці ўстаноў адукацыі, накіраванай на вырашэнне пытанняў экалагічнага і маральнага выхавання навучэнцаў, праз развіццё цікавасці да праектна-даследчай работы па вывучэнні і захаванні навакольнага асяроддзя;

стымуляванне і падтрымка творчай дзейнасці навучэнцаў і педагогаў у галіне рацыянальнага выкарыстання прыродных рэсурсаў, захавання біяразнастайнасці, энергазберажэння, водазберажэння, аховы атмасфернага паветра і абыходжання з адходамі;

адбор і папулярызацыя лепшых ідэй і практык у галіне энергазберажэння, захавання рэсурсаў, захавання прыроднай спадчыны, стварэння экалагічна-дружалюбнага навакольнага асяроддзя.

  1. АРГАНІЗАТАРЫ КОНКУРСУ.

Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь;

установа адукацыі "Рэспубліканскі цэнтр экалогіі і краязнаўства" (далей - Рэспубліканскі цэнтр);

упраўлення адукацыі аблвыканкамаў, камітэт па адукацыі Мінгарвыканкама.

  1. УДЗЕЛЬНІКІ КОНКУРСУ.

выхаванцы і педагогі ўстаноў дашкольнай адукацыі, якія навучаюцца ўстаноў агульнай сярэдняй, прафесійна-тэхнічнай і дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі (далей - установы адукацыі);

педагагічныя работнікі і супрацоўнікі ўстаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, устаноў дашкольнай адукацыі, устаноў агульнай сярэдняй, прафесійна-тэхнічнай, сярэдняй спецыяльнай, дадатковай адукацыі, спецыялісты метадычных службаў устаноў адукацыі, вучэбна-метадычных цэнтраў (кабінетаў), члены дзіцячых і маладзёжных грамадскіх аб'яднанняў і інш.;

калектывы навучэнцаў і педагогаў устаноў адукацыі, якія маюць рэсурсныя цэнтры як кластары навучання («Зялёная школа» і інш.), выхавання і прапаганды зялёнага стылю жыцця, дасягненні ў практычнай дзейнасці ў галіне аховы навакольнага асяроддзя, захавання біяразнастайнасці, укаранення энерга і водазберажэння, якія распрацоўваюць тэхналогіі у галіне кіравання адходамі.

  1. ТЭРМІНЫ І ЭТАПЫ ПРАВЯДЗЕННЯ КОНКУРСУ.

5.1. Конкурс праводзіцца ў некалькі этапаў:

Абласны (адборачны), Мінскі гарадскі праводзіцца з 27 студзеня па 25 верасня 2021 года;

Рэспубліканскі (заключны) праводзіцца з 1 па 25 кастрычніка 2021 года.

5.2. Адборачны этап конкурсу

Для правядзення адборачнага этапа структурнымі падраздзяленнямі абласных (Мінскага гарадскога) выканаўчых камітэтаў, якія ажыццяўляюць дзяржаўна-ўладныя паўнамоцтвы ў сферы адукацыі, упраўленнямі адукацыі аблвыканкамаў і камітэтам па адукацыі Мінгарвыканкама па абласным тэрытарыяльным прынцыпе фарміруецца арганізацыйны камітэт і журы. У склад арганізацыйнага камітэта ўключаюцца прадстаўнікі рэгіянальных дапаможных рэсурсных цэнтраў "зялёных школ".

Журы ацэньвае работы і не пазней за 1 кастрычніка 2021 года прадстаўляе ў Рэспубліканскі цэнтр (г. Мінск, вул. Макаёнка, 8, 220114) на заключны этап конкурсу не больш за 10 лепшых работ кожнай намінацыі.

5.3. Заключны этап конкурсу

Журы заключнага этапа па выніках ацэнкі і экспертызы праводзіць анлайн канферэнцыю для ўдзельнікаў па абароне лепшых работ у кожнай намінацыі конкурсу.

5.4. Ажыццяўляе афармленне выніковых пратаколаў, вызначае пераможцаў і прызёраў конкурсу ў кожнай намінацыі, прадстаўляе да ўзнагароджання, зацвярджае вынікі.

5.5. Работы, якія бралі ўдзел у папярэдніх рэспубліканскіх конкурсах, не разглядаюцца. Конкурсныя работы павінны адпавядаць заяўленай тэме, адлюстроўваць паўнату яе раскрыцця, быць змястоўнымі і арыгінальнымі, адпавядаць стандартам афармлення.

Матэрыялы, якія паступілі на конкурс, не рэцэнзуюцца і не вяртаюцца аўтарам.

  1. НАМІНАЦЫІ КОНКУРСУ.

Намінацыі конкурсу для навучэнцаў:

Намінацыя 6.1. «Зялёныя слядочкі»

На конкурс прадстаўляюцца экалагічныя праекты, якія вырашаюць задачы паляпшэння стану навакольнага асяроддзя і аховы прыроды. Навукова-даследчыя праекты выконваюцца па напрамках:

біяразнастайнасць - вывучэнне відавой разнастайнасці раслін і жывёл прыроднага асяроддзя свайго рэгіёну і спосабаў яго павелічэння;

энергазберажэнне, рэсурсазберажэнне - шляхі захавання і павелічэння прыродных рэсурсаў;

водазберажэнне - выкарыстанне вады і водных аб'ектаў, іх зберажэнне, ахова, практычная дапамога, накіраваная на захаванне водных багаццяў;

экалогія гарадскога асяроддзя, сацыяльная экалогія, экалогія чалавека - шляхі вырашэння праблем забруджвання паветра, транспарту, азелянення і інш.

Пры правядзенні даследчых работ рэкамендуецца прымяненне стандартных і інавацыйных методык, маніторынгу і статыстычнай апрацоўкі даных. Праект павінен дапаўняцца картаграфічнымі і фатаграфічнымі матэрыяламі.

6.1.1. напрамкі даследчых экалагічных праектаў для дзяцей дашкольнага ўзросту (5-6 гадоў): даследаванні, доследы і эксперыменты па вывучэнні навакольнага свету;

6.1.2. напрамкі даследчых экалагічных праектаў навучэнцаў 1-3 класаў: энергазберажэнне, водазберажэнне, ахова прыроды;

6.1.3. напрамкі даследчых экалагічных праектаў навучэнцаў 4-5 класаў: рэсурсазберажэнне, ахова прыроды, экалогія жывых арганізмаў;

6.1.4. напрамкі даследчых экалагічных праектаў навучэнцаў 6-8 класаў: экалогія гарадскога асяроддзя, сацыяльная экалогія, рэсурсазберажэнне;

6.1.5. напрамкі даследчых экалагічных праектаў навучэнцаў 9-10 класаў: экалагічны маніторынг, экалогія гарадскога асяроддзя, сацыяльная экалогія, экалогія чалавека, праблемы забруджвання паветра, транспарту, азелянення і інш.

Аб'ём дакумента не павінен перавышаць 10 старонак.

Неад'емнай часткай даследчай працы (праекта) з'яўляюцца практычныя рэкамендацыі, аформленыя ў выглядзе інфармацыйнага буклета.

Намінацыя 6.2. "Моладзь за зялёную планету!"

На конкурс прадстаўляюцца відэаролікі (сацыяльная, некамерцыйная экалагічная рэклама) па ахове прыроды і рацыянальным выкарыстанні яе рэсурсаў. Відэаролікі павінны быць вагой не больш за 600 МВ і выкананы ў фармаце AVI. Відэаролікі павінны змяшчаць інфармацыю, накіраваную на вырашэнне вострых экалагічных праблем у галіне абыходжання з адходамі, біяразнастайнасці, водазберажэння, энергазберажэння. Хранаметраж відэасюжэтаў - да 3 хвілін.

Змест, сюжэт, дзеянне персанажаў не павінны супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь.

Конкурсныя работы павінны адпавядаць заяўленай тэме, адлюстроўваць паўнату раскрыцця тэмы, быць змястоўнымі і арыгінальнымі.

Намінацыя 6.3. «Маленькія цуды вялікай прыроды»

На конкурс прымаюцца экалагічныя казкі ўласнага сачынення (мастацкі твор у жанры казкі, у вершаванай ці празаічнай форме) і тэматычныя ілюстрацыі да іх. Тэматыкай работ могуць стаць пытанні аховы навакольнага асяроддзя і рэсурсазберажэння, беражлівых адносін чалавека да жывёльнага і расліннага свету, прапановы шляхоў вырашэння экалагічных праблем.

Казка прадастаўляецца ў друкаваным выглядзе, фармат А4. Шрыфт Times New Roman, кегель 14, адзінарны міжрадковы інтэрвал, абзацны водступ 1,25 см. Палі старонкі верхняе і ніжняе па 2 см, левае 3 см, правае 1,5 см. Максімальны аб'ём працы – не больш за 3 друкаваныя аркушы. Абавязковым дадаткам з'яўляецца гукавое суправаджэнне (аўдыёзапіс).

Ілюстрацыя да казкі павінна быць выканана на асобным лісце фармату А4 у любой тэхніцы выканання.

Экалагічная казка – малы літаратурны твор з казачным сюжэтам, дзейнымі асобамі якога з'яўляюцца прыродныя вобразы, а асноўным прадметам – адносіны чалавека і прыроды.

Аўтары конкурсных работ аўтаматычна даюць права арганізатарам на выкарыстанне і публікацыю дасланага матэрыялу ў сетцы Інтэрнэт або друкаваных выданнях у некамерцыйных мэтах.

Намінацыі конкурсу для педагогаў:

Намінацыя 6.4. Экалагічны стартап "Мой праект - маёй краіне".

Экалагічны стартап – гэта праект, які існуе нядаўна, абапіраецца на энтузіязм ініцыятараў, інавацыйнасць ідэй, грунтуючыся на актуальнасці праблемы.

Лепшы экалагічны стартап "Мой праект - маёй краіне" - гэта матэрыялы па развіццю сацыяльна-значных экалагічных ініцыятыў. Праект павінен садзейнічаць вырашэнню экалагічнай праблемы, быць сацыяльна значным і інавацыйным; забяспечваць эфектыўны ўдзел супольнасцяў гараджан і сельскіх жыхароў у дзейнасць, накіраваную на захаванне клімату і навакольнага асяроддзя або інфармаванне грамадскасці аб праблематыцы, задачах, магчымасцях і практычным вопыце ў галіне захавання клімату, зберажэння энергіі і прыродных рэсурсаў, якія прадэманстравалі найбольш дзейсныя методыкі ў галіне кіравання адходамі. Разглядаюцца як адукацыйныя праграмы, так і практыкі, звязаныя з абаронай і аднаўленнем прыродных ландшафтаў, стварэннем рэсурсаў адукацыйнай прасторы (дэманстрацыйна-адукацыйныя пляцоўкі, калекцыі, анімацыйныя або экаартмодулі, галерэі і інш.). Прадстаўленыя праекты могуць адносіцца да вобласці збору і сартавання цвёрдых камунальных адходаў або камерцыйных адходаў, збору і перапрацоўкі другаснай сыравіны, утылізацыі і перапрацоўкі прыродных адходаў (раслінныя і жывёльныя рэшткі) і г.д.

Тэрмін працы праекта: не больш за 1,5 гады (пры ўмове, што ён ужо дзейнічае); маштабаванасць праекта.

Апісанне прадстаўляецца ў кароткай форме (аб'ём да 8 старонак), якое ўключае назву, асноўную мэту, склад каманды, якая распрацоўвае стартап (прозвішча, імя, імя па бацьку, месца працы, пасада), яркае апісанне свайго праекта, устойлівасці ідэі праекта; прэзентацыя ў праграме Power Point (не больш за 25 слайдаў), альбо відэаролік працягласцю да 10 хвілін, якія ілюструюць метадычны стартап, у якіх лаканічна, зразумела і без тэхнічных складанасцяў тлумачыцца, чаму дадзены праект цікавы і дзейсны. Пры стварэнні стартапа неабходна ўлічваць мэтазгоднасць, інавацыйнасць падыходаў у праектаванні і рэалізацыі праекта, абгрунтаванасць і паслядоўнасць дзеянняў у праекце, падтрымка стартапа ўцягнутых у праект удзельнікаў, устойлівасць экалагічных вынікаў.

Намінацыя 6.5. Педагагічны веснік "Зялёны рэпарцёр".

На конкурс прадстаўляюцца матэрыялы аб беражлівым стаўленні да прыроды, навядзенні парадку на зямлі, добраўпарадкаванні тэрыторый населеных пунктаў, абыходжанні з адходамі, ахове водных рэсурсаў, атмасфернага паветра, жывёльнага і расліннага свету, укараненні новых тэхналогій у галіне аховы навакольнага асяроддзя, захаванні помнікаў прыроды і іншыя. матэрыялы па пытаннях аховы навакольнага асяроддзя і рацыянальнага выкарыстання прыродных рэсурсаў. Гэта можа быць:

6.5.1. інтэрв'ю (гутарка з цікавым/вядомым чалавекам, які правёў вялікую працу на ніве грамадскай экалагічнай дзейнасці, эка-асветы, абароны эка-прав, захавання традыцыйнай культуры і да т.п.);

6.5.2. артыкул аб неардынарных рашэннях, новаўвядзенні (праекце, ідэі, навуковай распрацоўцы) або традыцыі (рэцэпце, рамястве, звычаі), якія садзейнічаюць вырашэнню экалагічнай праблемы, прасоўванню прынцыпаў устойлівага развіцця.

6.5.3. нарыс аб месцы (прадстаўленне нейкай цікавай/унікальнай тэрыторыі з апісаннем яе прыроды і мясцовых жыхароў) і аб тым, што робіцца для яго захавання.

Усе матэрыялы павінны дакладна адпавядаць заяўленай тэме і пастаўленай мэце, суправаджацца графічнымі малюнкамі (пры наяўнасці такіх), ілюстрацыямі, фатаграфіямі па зададзенай тэме. Неабходна над загалоўкам артыкула размясціць 2-3 самых лепшых, самых яркіх і запамінальных, а астатнія размясціць у тэксце з абавязковым указаннем у подпісы - хто і што намалявана на фота, і хто аўтар).

Конкурсныя работы павінны адпавядаць заяўленай тэме, адлюстроўваць паўнату раскрыцця тэмы, быць змястоўнымі і арыгінальнымі, адпавядаць стандартам афармлення.

  1. КРЫТЭРЫ АЦЭНКІ ПРАЦ.

7.1. У намінацыях конкурсу для навучэнцаў ацэньваюцца:

актуальнасць выбранай тэмы;

раскрыццё зададзенай тэмы;

практычнае значэнне;

аргументаванасць высноў і рэкамендацый;

мастацкае афармленне;

арыгінальнасць сюжэту (відэаролікі, экалагічная казка);

узровень складанасці і самастойнасці выканання праекта;

рэзультатыўнасць рэалізацыі праекта.

7.2. У намінацыях конкурсу для педагогаў ацэньваюцца:

накіраванасць канспекта ўрока/факультатыва/заняткі па інтарэсах, выхаваўчай справы на стварэнне ў дзяцей і дарослых матывацыі да практычнай дзейнасці, выхавання экалагічнай культуры;

выкарыстанне інтэрактыўных метадаў для ўцягвання навучэнцаў у практычную дзейнасць, творчасць, накіраваных на зберажэнне біялагічнай разнастайнасці, маніторынг і ахову навакольнага асяроддзя, рацыянальнае прыродакарыстанне;

мэтазгоднасць, інавацыйнасць падыходаў у праектаванні і рэалізацыі праекта, абгрунтаванасць і паслядоўнасць дзеянняў у праекце, падтрымка стартапа ўцягнутых у праект удзельнікаў, устойлівасць экалагічных вынікаў;

актуальнасць і адпаведнасць матэрыялаў сучасным тэндэнцыям развіцця адукацыі;

практычнае значэнне;

выкарыстанне інавацыйных метадаў і прыёмаў, інфармацыйных тэхналогій;

магчымасць тыражавання прапанаваных педагагічных тэхналогій.

  1. ПРАВІЛЫ АФАРМЛЕННЯ ПРАЦ.

Кожная конкурсная работа прадстаўляецца ў друкаваным (рэдактар Word) збрашураваным выглядзе і на электронных носьбітах. Пры афармленні кожнага матэрыялу ў абавязковым парадку на тытульным лісце ўказваецца: поўная назва ўстановы адукацыі, назва намінацыі, назва работы, ПІБ аўтара або кіраўніка аўтарскага калектыву (цалкам), пасада (цалкам), вучоная ступень (пры наяўнасці), адрас, кантактны тэлефон, узрост навучэнцаў, на працу з якімі разлічаны матэрыял, год стварэння. Да працы прыкладаецца анатацыя.

  1. ПАДВЯДЗЕННЕ ВЫНІКАЎ КОНКУРСУ, УЗНАГАРОДЖВАННЕ.

Пераможцы і прызёры конкурсу ўзнагароджваюцца дыпломамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь I, II, III ступені і граматамі Рэспубліканскага цэнтра.

Устанаўліваецца наступная колькасць прызавых месцаў:

I месца - адно ў кожнай намінацыі (напрамку);

II месца - два ў кожнай намінацыі (напрамку);

III месца - два ў кожнай намінацыі (напрамку).

Пры падвядзенні вынікаў конкурсу пры роўнай колькасці балаў на падставе рашэння рэспубліканскага журы можа ўстанаўлівацца адпаведная колькасць прызавых месц (першых, другіх і трэціх).

Лепшыя матэрыялы будуць рэкамендаваны для выкарыстання пры правядзенні мерапрыемстваў з навучэнцамі і педагогамі дадатковай адукацыі краіны распаўсюджаны ў рэсурсныя цэнтры "зялёных школ", размешчаны на сайце Рэспубліканскага цэнтра rcek.by, рэкамендаваны для публікацыі ў сродках масавай інфармацыі, будуць экспанавацца ў галерэі "Прырода і творчасць". », у дэманстрацыйным адукацыйным класе «Энергазберажэнне для нас і прыроды», Дзіцячай навукова-эксперыментальнай лабараторыі па вывучэнні біяразнастайнасці і антрапагенных фактараў водных экасістэм Рэспубліканскага цэнтра.

Кансультацыі па пытаннях правядзення і ўдзелу ў конкурсе ажыццяўляюцца па тэлефонах: +375 17 374 32 07 аддзел экалагічнай адукацыі і сацыякультурнай дзейнасці, +375 17 374 01 38 аддзел метадычнай работы Рэспубліканскага цэнтра.

  1. ФІНІНСАВАННЕ.

Фінансаванне расходаў ажыццяўляецца за кошт сродкаў рэспубліканскага і (або) мясцовых бюджэтаў, прадугледжаных на правядзенне мерапрыемстваў, іншых крыніц, якія не забаронены заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

Прыкладанне

да ўмоў правядзення
рэспубліканскага конкурсу
экалагічных праектаў
«Зялёная школа»

Форма суправаджальнага ліста працы ўдзельніка рэспубліканскага конкурсу экалагічных праектаў "Зялёная школа"

 

Назва намінацыі конкурсу

 

Вобласць/раён/горад

 

Найменне ўстановы адукацыі

 

Назва працы

 

Колькасць удзельнікаў у намінацыі

 

Прозвішча, імя намінанта конкурсу

 

Кантактныя дадзеныя намінанта конкурсу:

 

- мабільны тэлефон

 

- стацыянарны тэлефон

 

- Адрас электроннай пошты

 

Кантактныя дадзеныя кіраўніка праекта:

 

- мабільны тэлефон

 

- стацыянарны тэлефон

 

- Адрас электроннай пошты

 

Суправаджальны ліст запаўняецца і прыкладаецца да ўсіх работ, якія прадстаўляюцца на конкурс у друкаваным і электронным відах.

Спадабаўся артыкул?

Падзяліцеся: