Рэспубліканскі краязнаўчы педагагічны форум

19 сакавіка 2021 года на базе Рэспубліканскага цэнтра экалогіі і краязнаўства прайшоў рэспубліканскі краязнаўчы форум педагагічных работнікаў «Краязнаўства – крыніца духоўнага і патрыятычнага выхавання дзяцей і навучэнскай моладзі» (далей – рэспубліканскі форум).

У рабоце рэспубліканскага форума, які адбыўся ў дыстанцыйным рэжыме, прынялі ўдзел педагогі-краязнаўцы з усіх рэгіёнаў краіны – арганізатары краязнаўчай дзейнасці ва ўстановах адукацыі (100 чалавек падключылася да пляцоўкі форума).

На пленарным пасяджэнні форума з тэмай «Нацыянальная культура: вывучэнне і захаванне» выступіў Лазука Барыс Андрэевіч, загадчык аддзела старажытнабеларускай культуры філіяла «Інстытут мастацтвазнаўства, этнаграфіі і фальклору імя К.Крапівы» Цэнтра даследаванняў беларускай культуры, мовы і літаратуры Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі, кандыдат мастацтвазнаўства, дацэнт

З дакументальнымі выданнямі Нацыянальнага архіва Рэспублікі Беларусь, як крыніцай па вывучэнні гісторыі малой радзімы, пазнаёміў удзельнікаў рэспубліканскага форума Кулінок Святаслаў Валянцінавіч, загадчык аддзела публікацый Нацыянальнага архіва Рэспублікі Беларусь, кандыдат гістарычных навук.

Краснова Яўгенія Леанідаўна, намеснік дырэктара Нацыянальнага гістарычнага музея Рэспублікі Беларусь, кандыдат культуралогіі, прадэманстравала ў сваім выступленні «Лічбавая трансфармацыя археалагічнага артэфакта ў музейны медыя-прадукт», як можна выкарыстоўваць сучасныя тэхналогіі ў музейнай дзейнасці.

Панарама прадстаўленага педагагічнага краязнаўчага вопыту на форуме была шырокай. Яго ўдзельнікам прапанаваўся эфектыўны вопыт работы розных рэгіёнаў па далучэнні дзяцей і моладзі да даследавання гісторыка-культурных і прыродных асаблівасцей краю, былі разгледжаны канцэптуальныя падыходы, новыя тэндэнцыі, традыцыйныя формы работы і дасягненні ў арганізацыі краязнаўчай дзейнасці.

ЗБОРНІК МАТЭРЫЯЛАЎ РЭСПУБЛІКАНСКАГА ФОРУМА.

Дзенісеня Таццяна Іванаўна, настаўнік гісторыі і грамадазнаўства дзяржаўнай установы адукацыі «Дзяніскавіцкі яслі-сад –сярэдняя школа Ганцавіцкага раёна» Брэсцкай вобласці
Даследчая работа па краязнаўству як сродак выхавання грамадзяніна-патрыёта.

Дылюк Андрей Александрович, педагог дополнительного образования, руководитель объединения по интересам «Тропинками малой Родины» государственного учреждения образования «Брестский областной центр туризма и краеведения детей и молодёжи», преподаватель истории и права учреждения  образования «Брестский государственный колледж связи»
Развитие творческих компетенций обучающихся посредством реализации инновационных проектов историко-краеведческой направленности.

Козел Валерий Николаевич, методист государственного учреждения дополнительного образования «Витебский областной дворец детей и молодёжи»
Областная краеведческая школа как «Навигатор» по перевозке информации и приобретения практико-ориентированных знаний (из опыта работы).

Кривошей Дмитрий Александрович, учитель истории, педагог дополнительного образования государственного учреждения дополнительного образования «Центр творчества детей и молодежи «Світанак» Пуховичского района» Минской области
Применение современных технологий для популяризации краеведческой работы и вовлечения учащихся в процесс изучения Родного Края

Кудревич Татьяна Ивановна, руководитель Народного литературного музея Пимена Панченко государственного учреждения образования «Средняя школа № 199 г. Минска имени Пимена Панченко»
Использование инновационных форм и методов работы в школьном музее.

Лисовская Елена Евгеньевна, учитель истории государственного учреждения образования «Гимназия г. Щучина»
Краеведение онлайн и не только.

Максименко Василий Стефанович, заведующий оддзела по основной деятельности Чериковского центра детского и юношеского туризма, краеведения и экскурсий
Традиционные и инновационные элементы в модели краеведческой исследовательской работы с учащимися.

Мяцельскі Юрый Міхайлавіч, настаўнік геаграфіі дзяржаўнай установы адукацыі «Палачанская сярэдняя школа Маладзечанскага раёна»
Стварэнне краязнаўчага інтэрнет-праекта  «Маладзечанскі край у прасторы і часе» з выкарыстаннем інтэрнет-рэсурсаў.

Півавар Мікалай Васільевіч, настаўнік гісторыі дзяржаўнай установы адукацыі «Віцебскае кадэцкае вучылішча»
Пошукавая дзейнасць у краязнаўчай працы.

Прискока Людмила Викторовна, заведующий отделом туризма и краеведения государственного учреждения образования «Гомельский городской центр дополнительного образования детей и молодежи»
Продвижение краеведческой информации через организацию и проведение тематических городских мероприятий, направленных на сохранение связи поколений, передаче знаний и традиций.

Стрельцова Наталья Николаевна, заместитель директора по туристско-краеведческой работе государственного учреждения дополнительного образования «Областной центр творчества» г. Могилева
Реализация областного проекта «#МАЯ_ЗЯМЛЯ_ПРЫДНЯПРОЎЕ».

Урбановіч Зоя Аляксандраўна, настаўнік беларускай мовы і літаратуры дзяржаўнай установы адукацыі «Вучэбна-педагагічны комплекс Дабравольскі дзіцячы сад-сярэдняя школа»
Здабытае страчанае: малая радзіма як аб’ект краязнаўчага даследвання.

 

 

Понравилась статья?

Поделитесь: